May 1, 2011

Ishøj.

Head maikuud! Mul on veel Taanis olla jäänud 2 kuud ja 10 päeva. Mitte, et ma meeleheitlikult neid päevi maha tõmbaks, see on lihtsalt fakt.
Aga täna olin ma kultuurne. Käisin sellises kohas nagu ARKEN ehk Museum of Modern Art ehk tänapäevase kunsti muuseum. Peab tõdema, et see on siiamaani kõige vingem muuseum, kus ma käinud olen. Kui ma majale ringi olin peale teinud, tekkis küsimus "Kas ongi kõik?", oleks tahtnud veel näha igasugu huvitavaid asju!
Kõige meeldejäävaimad olid 3 installatsiooni. Esimene (kannab nime "your blind passenger") neist oli üks pikk tunnel, kuhu tuli sisse minna. Astusin siis läbi kahe ukse ning ma ei näinud enam midagi peale valguse ning udu (nagu see, mis diskodel lastakse, et äge oleks). Kõndisin edasi ning hakkas minema järjest pimedamaks ning mingil hetkel oli täiesti kottpime. Kohati oli isegi hirmus, sest ma ei teadnud, mida oodata. Siis hakkas paistma kollane valgus, mis läks järjest eredamaks ja eredamaks, lõpuks oli valge, siis sinine, siis jälle valge ning oligi tunneli lõpp. Ma arvan, et kui see tunnel oleks pikem olnud, siis oleks mul vist tõsine hirm tekkinud :D Aga ma nüüd lugesin tausta ka, et selle eesmärk on, et inimene tunnetaks ruumi enda ümber ja orienteeruks selle järgi. Autor on Olafur Eliasson, tal on veel palju ägedaid loominguid, ma sirvisin terve raamatu läbi, kus kõik kirjas olid.
Teine oli ka üks ruum, musta värvi, mille keskel oli lamp, mis keerles ning tekitas tähtede ning sõjameeste kujusid. Väga lahe efekt oli jälle!
Kolmas oli ringikujuline ruum, mille seintele oli tekitatud lained ning need tulid ruumi keskel olevast "veevannist". Seda on raske seletada, aga äge oli :D
Tegelikult oli seal veel lahedaid asju, täiesti mõistmatud maalid, aga üldiselt oli nii, et mida segasem oli, seda rohkem mulle meeldis. Oh, ja siis seal oli üks väga suur ringikujuline kunstitöö, mis oli raami sees. Kaugelt vaadates oli nagu must auk, aga lähedale minnes võis näha, et see "must auk" oli tehtud kärbestest (igatahes mingid putukad olid) :D Ja see ring oli umbes läbimõõduga 4-5 meetrit ning paksust oli ka. Nii et võib ette kujutada, et see oli tehtud mustmiljonist putukast:D
Igatahes, lõpuks sai siis kunst otsa ning ma läksin rändasin edasi. Kusjuures Ishøj on väga huvitav linn (?), mere ääres ning seal on ka mingisugused järvekesed, mis on arvatavasti merest eraldatud või eraldunud.
Aga ma käisin mere ääres...ja viljelesin oma kunsti seal :D

Muide see vesi oli päriselt ka sellist värvi, nagu ookean :D Ma pole vist nii puhast merevett enne näinud.