November 7, 2010

Rongiga sõitsin ma...mere äärde rõõmuga..

Täna hommikul panin omale äratuskella 8:30, mõtlesin et põõnan 9ni. Kui ma lõpuks arvasin, et kell on nüüd 9, siis tegelikult oli 9:33! Nii palju siis varajasest tõusmisest. Igatahes tegin end kiirelt korda ja väntasin poodi, sest päev tõotas tulla pikk, värske õhu käes ja selleks oli vaja midagi süüa osta. Poole 12 ajal istusin rongi peale ja läks sõiduks! Muideks, miks ma üldse täna rongiga sõitsin? Sest see oli tasuta! Nii, et ma siis otsustasin, et lähen avastan ilma. Ma märkisin kaartil ka ära, kus ma käisin - Klampenborgis mere ääres ja Hillerødis lossi ja parki vaatamas.
Esimesena sõitsin siin mere äärde. Enne lõunal oli rong suhteliselt tühi, ma istusin isegi üksinda, alguses vähemalt. Oli näha, et mõned teisedki olid niisama sõitma tulnud - üks isa oma poegadega, tore oli vaadata.
Lõpuks Klampenborgi jõudes nägin seal marupalju rahvast ning hobuseid! Ma arvan, et kuskil pargis oli mingi ratsutamise asi, sest neid hobuseid oli päris mitu. Aga meri paistis juba kaugelt! Seal ei olnud väga palju rahvast, mõned inimesed. Üks tegi seal oma statiiviga piti, ma pean ka mõni teine kord minema. Aga mere ääres oli nii hea olla, nagu tavaliselt, ainult, et veel parem :D Purjekad sõitsid ja kajakad lendasid. Ma tegin pilti, 180 tk, ja mõtlesin, et see on kõige parem puhkuse koht. Muide, vaheaeg hakkab mul ju homsest, ametlikult. Aga (mõned) pildid siis:













































Pärast sõitsin tagasi Hellerupi, et sealt minna edasi Hillerødi. Nüüd oli rong juba rahvast täis, inimesed vist olid ärganud vahepeal. Järgnev teekond oli päris pikk, ma arvan, et ma sõitsin sinna mingi 30 minutit, võib-olla ka rohkem. Nägin golfiväljakut ja ühte megasuurt järve ning palju võsa ning rohelist muru.
Alguses ma tegelikult ei plaaninudki sinna Frederiksborgi parki minna, sest kaartilt tundus see jube kaugel olevat (rongijaamast), aga seal tänaval olid sildid, mis suunasid sinna pargi poole ja siis ei jäänud mul muud üle kui minna:D Aga ei olnudki väga kaugel see park. Muide
Hillerød on ka päris ilus koht, nii tundus põgusa pilguga üle vaadates. Sinna tahaks ka mingil ajal tagasi minna, soojema ilmaga, sest päike hakkas juba loojuma ning jube külm oli! Aga siis sellest, et lossi juures oli üks suur järv, umbes sama suur (või veidi väiksem), kui mul siin kodu juures ja siis üle järve oli loss.
Muide seal järve ääres oli metsikult palju parte ja kajakaid, kes kõik siiberdasid inimeste ümber, et süüa saada.
Aga lõpuks siis jõudsin lossi juurde ka ja no oli see vast alles suur! Nagu päris:D Lossi taga oli hiigelpark ning ma pean jälle ütlema, et ma polnud enne midagi sellist näinud:D Internetist lugedes võin öelda, et tegemist oli barokse regulaar aia/pargiga. Kõik oli nii pügatud ja niidetud, tahaks arvata, et tegemist on kunst koonuste ja kuubikutega, aga ei olnud:D Ja nii palju alleesid, väga imelikult pügatud puudega. Kõik oli õnneks veel enam-vähem roheline ja lehtes. Inimesi oli ka väga palju. Ma arvan, et kui mul siin oleks kuskil ligiduses selline park, siis ma vist elaks seal :D See lihtsalt oli nii korrapärane ja korras ning kas ma juba mainisin, et päike paistis? See hakkas tegelt juba loojuma. Nii ma siis jalutasingi seal päris pikalt, aga mitte ka üleliia, sest mul oli hirm, et äkki enam rong ei sõida ja ma ei saa kuidagi tagasi:D Aga seda ei juhtunud. Vahepeal tegin ka söögipausi, päike paistis otse näkku, vaade oli ülevalt alla pargile ja lossile. Sellist lõuna-õhtusööki ei ole mul veel olnud. Aga ma siis näitan pilte ka, neid oli ka kõvasti üle 100:























































































































Vot selline park ja loss siis.
Lõpuks hakkas päike juba päris ära kaduma ning ma mõtlesin siis ka suuna kodu poole võtta. Rong oli nüüd veel rohkem täis, sõitsin Københavni jaama, et sealt oma rongi peale minna. Sellega sai ka "nalja". Mulle ilmselgelt see koht ei istu (see sama koht kus ma Taani algusaegadel ei orienteerunud). Otsisin jälle pea laiali otsas kohta, kust väljub mu rong. Lõpuks tegin mingi suure tiiru, et peamajja jõuda. Jõudsin ja leidsin. Seejärel tuli ette üks rong, ma tükk aega kaalusin, kas see nüüd sõidab mu peatusesse või mitte, aga hüppasin peale ja oh sõitiski:D Selle rongi peal käis vahepeal ka üks kodutu, kerjas raha ning ta haises kohutavalt, see oli jube!
Enne 5 õhtul olin kodus, suht külmenud, aga päev läks korda!

Muideks ma eile ei maininud, et kui ma siin ükspäev kirjutasin, et ostsin piletid kojusõiduks ära, siis reedel tuli välja, et need ei sisalda pagasit. Nii ongi Air Baltic'ga ning odava hinnaga! Päris kurjaks ajab, aga no ise olen süüdi, et ma ei osanud vaadata, kas pagas ka on, sest minu loogika ütleb, et see on alati pileti hinna sees. Nii palju siis sellest.