March 18, 2011

French dinner.

Eile oli mul väga tegus päev. Kell 7 tegin silma lahti juba, kuigi oli vaba päev. Ei oska enam kaua magadagi. Siis sõin hommikuks reedel küpsetatud kooki, mis tegi mu marutigedaks ning läksin jooksma :D Eile oli pargis veel lörtsilöga pluss pori ning päris "tore" oli joosta. Jalad oli läbimärjad lõpuks. Aga jooksin tavalisest kolm korda suurema ringi, pärast olin omadega nii läbi ning täna on lihased kõik nii valusad:D Aga pärastine hea enesetunne ületab kõik selle halva.
Mingil ajal hakkasin ma uut kooki küpsetama, sest ma olin kutsutud õhtusöögile. Üks mu prantslasest kursusekaaslane. Ja siis ma arvasin, et peaks midagi kaasa võtma.
Tegin prantsuse šokolaadikoogi ehk Tarte au Chocolat'e , läksin riski peale välja, sest polnud seda enne teinud. Kui valmis sain, siis arvasin, et mul ei õnnestunud ning mõtlesin juba uue koogi teha, sest arvasin, et hoidsin seda natuke kaua ahjus. Aga hiljem selgus, et oli päris hea ning teistele maitses ka väga.
Aga kuue paiku õhtul ma siis seadsin sammu Østerbro poole, õigemini jooksin rongi peale ning jäin maha :D Aga polnud hullu, sest varsti tuli uus. Marie, kelle juurde ma läksin, elab ühiselamus ning oli väga põnev näha millise see välja näeb. Ma polnud enne Taani ühiselamus käinud.
Ma olin esimene, kes kohale jõudis. Ei jäänud hiljaks.
Ühikas oli nagu ikka, pikad koridorid ning palju uksi, aga seal oli nii vaikne! See pidavat koguaeg nii olema. Tuba oli koos väikese köögiga ning eraldi ühisköök oli veel koridori lõpus, kus me siis ka peatusime.
Senikaua, kui me teisi ootasime, rääkis Marie Prantsusmaa reisist. Ma vist pole siin maininud, et järgmises aines tuleb field trip Prantsusmaale, Bordeaux'i. Aga see korraldus on nii keeruliseks aetud, ise peab lennu- ning rongipiletid ostma jne. Alguses peab kõik ise kinni maksma ja siis kunagi hiljem maksab fond mingi summa tagasi. Aga seda ei tea, kui palju ta tagasi maksab. Kool põhimõtteliselt midagi ise ei organiseeri, seda peab tegema mingi üliõpilaste grupp, kes selleks soovi avaldasid. Imelik ma arvan, eriti sellepärast, et Bordeaux'is tuleb meil teha ka projekt ning siis peaks ju ilusti kõik korraldatud olema. Aga eks paistab, mis saab üldse.
Aga lõpuks olid kõik oodatud inimesed kohal - 2 prantslast, 2 taanlast, 1 eestlane ning 1 austerlane. Veidi aja pärast liitusid meiega veel 2 võõrast prantslast, kes mõne tunni pärast enam võõrad ei olnud. Õhtusöögiks oli siis valmistatud La tartiflette, mis oli nii hea!!! Ma pean selle retsepti omale ka murestema :D Loomulikult oli ka veini kõrvale, punast ja valget ning ka igasuguseid muid jooke ning neid tuli pidevalt juurde kuskilt :D Ning tüdruk Austriast oli toonud õunastruudlit, mis oli ka väga maitsev..seal olid vahel veel pähklid ning rosinad...peale õunte. Seda peaks ka proovima teha :D Ma arvan, et mul tuleb varsti uus blogi lehekülg "Chef Kristi" või "Kristi kokaraamat" :D See söögitegemishullustus on mulle väga pähe hakanud ning varsti pean hakkama kaks koda päevas jooksmas käima.
Aga see õhtu oli ikka väga väga äge! Need kaks prantslast, kes tulid eikuskilt sulasid nii seltskonda, et lõpuks oli tunne nagu oleks neid ammu juba tundnud. Ja nii lahe oli kuulata prantsuse keelt, seda räägiti päris palju ning räägiti nii kiiresti :D Siiamaani kõlab see eriline hääldus mu kõrvades. Ning kõik rääksid läbisegi, vahepeal oli selline lärm, et mina ei saanud aru, kuidas nad teineteist kuulevad:D Siis oli juttu nimedest ja nende hääldamisest. Näiteks ühe prantuse tüdruku nimi oli Blandine, aga selle hääldus...hahaa...seda vist ei saa kirjutada siia :D Kõlab nagu blondiin aga seda tuleb öelda prantsuse "kurguhääldusega" :D
Kuulasime veel prantuse muusikat ning rääkisime prantuse filmidest ning mulle tundus, et peaks end selles vallas harima hakkama.
Üks mu kursusekaaslane oli veel seal ning sain teada, et praegune kursus on väga paljude arvates igav ning täielik mess. Ma polegi ainuke, kes nii arvab ning sellele ainele pidigi iga aastaselt palju kriitikat olema.
Aga need tunnid möödusid väga kiirelt ning kl 1.30 öösel hakkasin kodupoole tulema. Jooksin jälle trammi peale. See oli napikas, aga jõudsin. Inimesed trammis olid sel reedel ikka väga imelikud. Ausalt. Kõigil oli näod mingeid asju täis joonistatud, kõik nägid väga noored välja. Üks noormees riietus seal ning mõned suitsetasid, kuigi see pole lubatud. Ja tuleb tõdeda, et isegi Kopenhaagen on väike, sest ma olen ühte kerjust näinud siin juba kaks korda. Tuli jälle rongi peale, suitsetas ning hiljem viskas koni maha ning kustutas jalaga ära...rongis! No ausalt.