August 23, 2010

Trammide hingeelu ma ei mõista.

Kui ma täna hommikul üles ärkasin ja suure tuhinaga oma postkasti vaatasin, ei leidnud ma sealt ühtegi kirja!
Tükk aega mõtlesin, mida oma päevaga siis peale hakata. Ei tahtnud tühja ka passida. Otsustasin siis minna omapead Kopenhaageni südamesse.
Läksin metro/train station' sse ja juba seal hakkas jama pihta. Kõigepealt ei saanud ma aru, kuidas ma pileti saan, sest automaat lihtsalt ei tahtnud mulle piletit müüa. Otsisin siis teise masina ja sain sealt pileti kätte, aga see ei näinud välja selline nagu siis, kui ma metrooga esimest korda sõitsin. Tol hetkel ma sain pihta, et seal jaamas oli 2 sõiduvahendit - metroo JA tramm! :D Kuna pilet oli teistsugune, siis ma arvasin, et selle piletiga saab sõita ainult trammiga. No ja siis ma pidingi minema sellega. Aga ega seal siis üks tramm ei liikunud, neid oli palju ja ma ei saanud üldse aru, millise peale ma peaks minema. Vähemalt teadsin, mis suunas kesklinn asub. Umbes pärast 45 minutit mõtlemist, läksin ma lõpuks trammi peale, mis sõitis õnneks õigesse kohta.
Olingi Kopenhaageni Central Station' is, mille kõrval asub Tivoli! See ei ole selline nagu meil Eestis tuuritamas käib, see tundus isegi värava tagant äge! :D Sisse ei läinud seekord.
Õnneks oli mul täna olemas päris kaart, mis oli väga arusaadav.
Mida ma siis nägin? Väga palju oli igasuguseid teede remonte ja kõik majad olid hiiglama suured.
Mingil hetkel jõudsin ma City Hall Square' le, oli aeg mõned pildid ka teha.

Selline plats siis oligi.
Edasi liikusin ma mööda väikesi tänavaid, mis tegelikult nii väikesed polnudki, aga kuna inimesi oli lihtsalt nii palju, siis kiskus kitsaks küll. Need tänavad oli täis poode: Hugo Boss, Lloyd, Diesel jne. Normaasete hindadega poode oli ka. Tuleb tuttav ette? :) Siinne New Yorker on läbi kolme korruse!
H&M oli ka nendel tänavatel mitu, isegi Vero Moda oli.
Kusjuures tänavatelt võib leida inimesi, kes seisid seal siltidega, mis olid suunatud mingite teenuste juurde. Näiteks üks mees seisis sildiga "Tattoos and Piercing" ja see koht oli ise umbes 10 m kaugemal. Päris hea äriidee.

Kuigi mu esialgne plaan oli minna botaanikaaeda, siis sinna ma ei jõudnud, sest ma mingil hetkel olin suuna võtnud hoopis teisele poole. Läksin hoopis "Kuninglikku aeda" (The Royal Garden), ehk siis linna kesksesse parki. Oli see vast alles PARK! Selle kõrval on meie pargid Eestis nagu teede vahelised roheribad. Mul hakkas tegelikult lausa kurb sellepärast.
Seal oli palju palju erinevaid ruume ning stiile. Inimesed istusid muru peal, mängisid igasuguseid mänge, ma pole elusees midagi sellist näinud. Ainult filmis. Igatahes esimene asi mis mulle väga väga meeldis oli pergalo.


Neid suundasid oli vist 4 või 5 ja kõik koondusid sinna punkti "ümmargune kivi". Väga ilus oli!
Siis järgmisena oli üks kirik (?). Kõik oli üldse nii korrapärane ja niidetud!
Siis ma leidsin ühe ägeda sillutise :D
Ja kõige ilusam koht, mis mulle kõige kõige rohkem meeldis oli rosaarium!
Sinna ma pean küll veel tagasi minema. Eriti nüüd, kus ma võib-olla oskan trammiga sõita :D
Väga raske on seda parki tegelikult sõnadega kirjeldada, seda peab lihtsalt nägema. Seal oli igasuguseid skulptuure, erinevaid ja erilisi puid (ei osanud määrata kahjuks).

Need on vaid mõned pildid ja mõned muljed. Aga see park oli lihtsalt midagi väga vägevat. Ausalt.
Igatahes sel ajal kui ma seal jalutasin, hakkas sadama vihma, mis oli nagu märk, et võiks hakata tagasi minema. Ega see väga kerge ei olnud tegelikult, aga lõpuks leidsin siiski tuldud tee ja ma võtsin suuna Central Station' sse.
See koht on nagu mingi õudusunenägu. Ma arvan, et ma kõndisin seal ringi umbes poolteist tundi, enne kui ma suutsin otsustada, et ma nüüd otsan pileti ja lähen trammi peale. Esiteks ei saanud ma aru, mis väravast ma pean sisenema, et koju jõuaksin (väravaid oli vist 12). Teiseks ei tahtnud 2 piletiautomaati mulle piletit müüa! Ja lõpuks oli mul lihtsalt juba kopp ees sellest kohast.

Mingil ajal siiski sain oma pileti, võtsin julguse kokku ja istusin mingile trammile, lootes, et see sõidab mu kodu poole. Mul vedas, sõitiski.
Lõpuks ma jõudsin koju, olin läbimärg, aga see polnud üldse tähtis seekord, sest mul oli nii hea meel, et ma enam selles Central Station' is ei olnud.