August 24, 2010

Kuld ja briljandid sillerdavad silme ees.

Täna hommikul (hilisel hommikul) käisin ma voodilina otsimas poes. Ja polnud sellist nagu meil Eestis. Siin on sellised karvased ja kummiga! Oleks pidanud ikka oma lina kaasa võtma. Peale selle tahtsin ma värvilisi patju (et tuba rõõmsam oleks), neid ma ka ei leidnud. Netos olid ühed, aga kuna ma ei teadnud, kuidas taani keeles padi on, siis ei leidnud ma hinda üles. Jäid ostmata.
Tegelikult ei möödunud tänane päev shopates, ma sain hoopis kokku Maiga. Linna sõitsin ma rongiga (= tramm) ja sain seekord päris hästi hakkama ja esimest korda nägin piletikontrolli ja sain taani keesest aru, et piletit tahetakse näha (kerge kõrvalepõige). Igatahes päris veider oli rääkida tänaval eesti keeles, kui teised sellest halligi aru ei saa. Käisime mööda kesklinna ringi ja ma sain jälle palju targemaks, sest Mai teadis tunduvalt rohkem kui mina! :D
Võtsime suuna Royal Garden'i poole (see sama park, kus ma eile käisin), et külastada Rosenborg'i lossi (see maja, mida ma eile kirikuks nimetasin :D). Igatahes oli lugu selline, et sealne piletimüüja oli eestlane ja me saime tasuta piletid, päris VIP värk!
Loss oli midagi sellist, mida Eestis ei näe. Maalid seintes, isegi laes, igasugused nikerdused igalpool elementides ja ka seintes/lagedes. Ja oi kui palju kulda ma nägin, kõik ehted, kroonid, mõõgad ja relvad olid seal. Ehted olid kõige ilusamad, need olid kullast ja siis erinevate briljantidega! Pilti ei tohtinud teha kahjuks.
Pärast lossi istusime pargis, nautisime tuult ja päikest ning muljetasime.
Hiljem läksime kanali äärde ja siis nägin ka ooperiteatri hoone ära. Kanali ääres oli nii palju purjekaid, päris hea oleks sellisega ringi seilata.
Mulle väga meeldib, kui maja on kaetud taimedega, Eestis võiks seda rohkem esineda. Selle maja puhul olid vist erinevad taimed ka, väga lahe!
Vaatamata sellele, et tänane tuul tahtis kõik maast lahti kiskuda, oli väga tore päev. Hea oli vahelduseks kellegagi koos ringi käia ja linna avastada.
Ma pean selle ka ikka ära mainima, et ma sain täna poest normaalse jogurti! Eelmine maitses nagu metsamarja vesi vähese piimaga (rasvasisaldus oli 0,1 %), täna ostsin 3% ja see oli juba täitsa jogurt! :D