September 2, 2010

14.

Täna tutvusin ma Nørrebro'ga, kuna seal kandis pidi jalgrattapoode olema.
Sõitsin siis rongiga sinna ja no seekord ei räägi ma enam ilusatest vaatepiltidest. See linn oli väga...omapärane. Oma fotokat ma välja ei julgenud võtta, nii et ma saan seda ainult sõnadega kirjeldada:D Suht kohe kui sinna jõudsin, siis pakuti mulle mingisugust reklaami (pärast poole veel). Inimesi liikus seal tänaval palju ja kõik olid kuidagi teistsugused kui muidu, närvilisemad. Maja seinad oli täis soditud (graffitid jm), kõik oli nii must ja kole. Väga palju ehitati seal, maju vist.
Nørrebro oli täis 2. hand kaupu - võis leida riideid, mööblit, nõusid, rattaid!, mänguasju jm.
Käisin päris mitmes rattapoes...enamasti tulin sealt sama targalt välja kui sisse läksin. Üks 2. hand pood oli nagu eriti hull. Ma vaevalt mahtusin seal käima (tee otse letini oli vaba), kõik ülejäänud oli täis kasutatud jalgrattaid!
Siis ühes teises rattapoes oli naljakas müüja - selline suur lõunamaine onu, väga muheda ilmega. Ütlesin talle, et tahaks jalgratast, odavat ja siis ta vedas mind välja ja näitas midagi odavat. Need rattad nägin halvemad välja, kui mu enda ~14 a ratas Viljandis - kõik olid roostes ja narmendasid igalt poolt :D Ma ei teagi palju need maksid, sest kui ta küsis "kas see meeldib?" ja ma 3 korda ei ütlesin, siis ta pöördus kallima kraami juurde :D Vahepeal küsis mu käest, kust ma pärit olen. Ja siis muheles edasi :D Lõpuks ta siis näitas mulle normaalseid rattaid ka - 1700 dk maksid. Ma siis lubasin natuke ringi vaadata ja tagasi tulla. Aga no ma tagasi ei jõudnud.
Nii ma siis kõndisin edasi, enam ma ühessegi poodi ei sisenenud, sest ma olin juba otsustanud, et tellin selle ratta internetist (ja nüüd ta tellitud ongi)! Igatahes mingil hetkel mulle sellest lärmakast tänavast aitas ja ma läskin hoopis surnuaeda, mis oli tohutult suur. See nägi välja teistsugune, kui meil Eestis on - siin on rohkem hoolitsetud ning taimede valik on suurem ja no oli päris huvitav seal käia.Lõpuks olin ma jõudmas kesklinna, København'i, sest minu ees oli jälle kanal. Mõlesin jälle veidi jalga puhata. Luiged ujusid seal ja inimesed jooksid. Ma vaatasin maju, mis olid üle kanali.Hiljem jalutasin edasi, mõtlesin, et läheks botaanikaaeda. Enne seda sattusin aga Ørstedsparken'i, mis oli ka iseenesest päris ilus park. Ühed mängisid seal imelikku mängu - kahel inimesel olid silmad kinni seotud, nad roomasid maas ja otsisid tennisepalle, neid kollaseid. Teised naersid ümberringi. Eemal mängisid teised inimesed keksukummiga.Mingil ajal jõudsin siis ka botaanikaaeda, kus ma lõpuks kõike läbi ei jõudnudki käia, sest ma olin lihtsalt nii väsinud (jala käimine on jube väsitav!). Aed oli loomulikult väga ilus. Hoopis teistsugune kui Tartus. Palju loomulikum kuidagi, seal oli hea jalutada, palju erinevaid kohti oli, kuhu sai istuda ja mingit vaadet nautida. Kindlasti lähen sinna veel tagasi mõnipäev, ilusa ilmaga. Söögi võtan ka kaasa!Selline päev oligi. Ei passinud kodus! :)
Muideks mul on silma all (põse peal) imelik laik, keegi oleks nagu virutanud mulle :D Juba mitu päev on seal, ära ka ei lähe. Homme pean niimoodi minema tervituspeole.
Ja muideks, ma juba praegu kahetsen, et selle ratta internetist tellisin, sest mulle just pakuti 700 dk eest sama stiilis ratast! Nüüd ma pean võib-olla hakkama nuputama, kuidas seda broneeringut tühistada (website oli taani keeles!):D
Ja ja muideks! Ma sain täna oma esimesed õppematerjalid - aines "Theories Of Urban Design".